Meinung zum Spiel, bereinigte Fassung

Order of Battle is a series of operational WW2 games starting with the Pacific War and then on to Europe!

Moderators: The Artistocrats, Order of Battle Moderators

Post Reply
KeinGeneral
Sergeant - 7.5 cm FK 16 nA

Meinung zum Spiel, bereinigte Fassung

Post by KeinGeneral » Thu Jul 23, 2015 2:02 am

Moin Moin an Alle,

nachdem ich hier nur Loblieder über das auch so tolle Spiel Order of Battle: Pacific lese und jedesmal fast das Kotzen deswegen bekomme, werde ich mal meine Sicht der Dinge bzw zu diesem Spiel kundtun. Und zwar in Deutsch!!

Zuerst mal der Grund, der mich zum Kauf bewegt hat. OoB Pacific wurde ja als der Nachfolger von Pacific Admiral (Nummer 4 meiner Lieblingsspiele nach Panzer General 1 und 3D in Deutsch, Englisch lautet der Titel Panzer Genral 2 sowie Allied General) gehandelt. Leider musste ich der Installation feststellen, dass der Verfasser der Beurteilung keine Ahnung hat bzw. die Spiele Pacific Admiral (zukünftig nur noch PA genannt) oder Panzer General nicht kennt. Zwar wurden einige ... und wirklich nur einige ... der Schlachten aus Pacific Admiral übernommen, aber damit hatte es sich auch schon. Von der Größe der Kampagnen aus PA ist nichts übrig geblieben. 2 Kampagnen gegenüber 4 aus PA sind vorhanden, eine Frechheit in meinen Augen bei diesem hohen Preis für das Spiel!!

Nach Installation und den ersten 2 Spielen der amerikanischen Kampagne dann der nächste Schock. Was soll dass denn sein?
Truppen, die mit Werten angreifen, die realistisch erscheinen, aber dann ... der Wow Effekt. Angreifer soll Schadenswert 4 haben, die gegnerische Truppe hat einen Wert von 3 und überlebt dann mit einem Wert von 1!!
Was für eine Logik, besonders wenn man Spiele wie Suddenstrike, Blitzkrieg und Panzer Corps kennt. Unverständnis Pur!!!!

Dann Rundenende. Pixelspringen, man bekommt nicht mit, was der Gegner tut. Also Geschwindikeit runter und dann ... Wundern. Bis nun eine Runde beendet wird, bin ich um Jahre gealtert (zusätzlich zu den Ärger über das Spiel)!!

Trotzdem Kämpfe ich mich weiter durch das Spiel und werde wieder mit erstaunen Zeuge vom Wunder OoB. ... die Luftwaffe. Wozu gibt es Jäger, Bomber usw?
Jäger die zu dämlich sind, zu treffen und Bomber, die man getrost Spielzeug oder Blindenhunde (weil sie z.B. Panzer, Ari oder Bunker keinen oder nur minimalen Schaden zufügen) im Landkampf nennen darf. Absolut nutzlos, obwohl im Pazifik Krieg eine der Hauptwaffe neben den Marine Infantristen und Pionieren.

Wo ich nun bei den nächsten Ärgernissen bin. Was sollen das sein ... Pioniere?
Sie besitzen Sprengladungen, Flammenwerfer und natürlich die üblichen Handfeuerwaffen und erzielen damit einen Schaden von ... nichts bei der Verteidigung oder beim Angriff auf Stellungen oder Bunker. Wo ist hier die Logik??
Ich bin geschockt. Pioniere die eigentlich nutzlos sind (Realität pur in OoB "Ironie aus")!!

Hurra, dann kommt der erste Patch und bringt ein wenig Besserung, da die statischen Werte aus OoB verändert wurden und somit ein wenig mehr Logik ins Spiel kam, aber auch neue Fehler, die bis heute nicht abgestellt wurden. Diese zähle ich am Ende mit den in meinen Augen zu verbessernden Dingen auf.

Tja, und dann habe ich die amerikanische Kampagne durchgespielt und erlebte dort den nächsten Schock. Allerdings kann ich nun besser verstehen, warum Amerika bei vielen Ländern so wenig geschätzt wird. Auch wenn die Dinge Realitisch sind, gehören Atombomben oder Zwangsarbeit nicht in einem Spiel wie dieses!!
Abstossend finde ich es, Pervers ist noch harmlos in der Ausdrucksweise!!

Das Belohnungssystem oder hier im Spiel Spezial Optionen genannt, ist ebenso nicht gelungen (hier sind Spiele wie Panzer General oder Panzer Corps besser mit Ihren Verbesserungen von Waffen oder Einheiten) wie Truppenzustand (Ermüdung z. B.) oder Versorgungen!!

Und dann dieses Forum hier. Fragen kann man nur auf Englisch stellen, obwohl das Spiel auch auf Deutsch gespielt wird. Ok, aber Antworten gibt es wenige und Verbesserungen werden ... ignoriert!! Stattdesen wird hier, obwohl noch viele Bugs und eine Beschreibung des Editors auf Deutsch fehlt, über OoB: Europa diskutiert, wo dann Schiffe wie die Graf Zeppelin, die nie über den Stapellauf kam, ins Spiel bringen will, aber ich nicht mal erkennen kann, wie "wenige" Flugzeuge ich im Spiel auf einem Flugzeugträger unterbringen kann, und zwar vorm Kauf des Trägers. Speichern und dann feststellen was geht kann doch nicht der Weisheit letzter Schluss sein, oder?!?!
Gerade beim Thema Flugzeugträger ist es ein weiteres Ärgernis, was ich als Spieler von PA empfinde, denn dort war es nicht nur möglich, alles Flugzeuge auf einmal zu entladen, sondern hatten die Träger auch eine höhere Kapazität (z.B. konnte dort die Essex 5 Flugzeuge aufnehmen)

Insgesamt kann ich nur wiederholen, was ich schon in einem meiner ersten Postings hier gesagt habe, das Geld was für dieses Spiel gezahlt wird, ist es nicht Wert!!

Nun zum Schluss die Punkte, die dringend geändert werden müssten bzw. Fragen, die nochnicht beantwortet wurden. Zuerst die Fehler:

1. wann gibt es endlich eine Taste, mit der ich den aktuellen Zug abbrechen kann, ein großer Fehler in meinen Augen!!
2. wann werden die bekannten Bugs wie Sonar (angesprochen), Torpedo Erkennung der Richtung (auch angesprochen), Aufrüstung und gleichzeitiger Einsatz bei Flugzeugen auf Träger z.B., Aufrüsten bzw. Ersatzversorgung nach Bewegung billiger als im Stand, die nicht vorhandenen Freischaltungen der Kommandanten im Spiel wie auch schon beschrieben??,
3. die Möglichkeit, das Ermüdungssystem auszuschalten, da hier in meinen Augen über das Ziel Realität weit hinausgeschossen wurde!!,
4. der Bug mit dem Panzer Jumbo, der nur als Bunker genutzt werden kann!!,
5. Änderung Verhalten der Flugzeugträger bei der Aufnahmekapazität und beim Starten der Flugzeuge und zum Schluss
6. wird es von Seiten Aristocrats, Slitherine oder wem auch immer noch neue Kampagnen wie sie aus PA bekannt sind geben (Japan erobert China 1937 z.B.)??

So, dass solls fürs erste nun gewesen sein.

Grüße aus Old Germany

Nachtrag:

7. Wie kann man die Ermüdungen der Truppen ausschalten bzw. beschleunigen, denn dieses Verfahren jetzt ist unlogisch und entspricht nicht der Realität!
8. Strassensystem, auch hier finde ich Fehler. Obwohl meine motorisierte Truppe auf einer Strasse steht und diese dann durch einen Dschungel Abschnitt führt, kann sie auf einmal kein Fahrzeug mehr nutzen? Unlogisch, auch hier sollte eine Änderung im Gameplay erfolgen.
9. Freischaltung aller Bonis und nicht nur entweder oder. Wo kann dieses vorgenommen werden?
10. Abschalten des automatischen Verladen auf Eisenbahn. Kann man dieses Verhalten abstellen? Wenn es nicht geht, wird in meinen Augen mein Punkt 1 hier wichtiger, da ewiges Speichern und Neustarten nicht die richtige Antwort sein kann, oder?

Anbei ein Nachtrag, weil wahrscheinlich meine Frage 5 nicht verstanden wird. ICh möchte wie aus PA Zeiten in OoB die Möglichkeit haben, Flugzeugträger wann immer nötig sofort und komplett entladen können sowie die Anzahl der aufzunehmenden Flugzeuge erhöht Wissen, da das realistischer ist
Last edited by KeinGeneral on Fri Jul 24, 2015 12:15 am, edited 2 times in total.
If you find mistakes may keep them or send to Google, the Google there are errors

IainMcNeil
Site Admin
Site Admin

Re: Meinung zum Spiel

Post by IainMcNeil » Thu Jul 23, 2015 9:00 am

Any talk of piracy in any language is forbidden and any repeat will lead to a permanent ban. This is a one time warning.

VPaulus
Slitherine
Slitherine

Re: Meinung zum Spiel, bereinigte Fassung

Post by VPaulus » Thu Jul 23, 2015 6:11 pm

This is an English speaking forum.
As we only be able to moderate posts written in English, we don't allow any other posts written in any other language.
We will delete any further posts made in any language besides English.

KeinGeneral

Post by KeinGeneral » Thu Jul 23, 2015 9:53 pm

VPaulus wrote:This is an English speaking forum.
As we only be able to moderate posts written in English, we don't allow any other posts written in any other language.
We will delete any further posts made in any language besides English.

Where please is that only contributions may be written that were written in English?
And where can I find here the German-language forum?
After all, as I have bought else the game and it can even be played in German.
I ask for clarification !!
Should errors in these texts, send complaint, please contact Google, because there the text is translated into English
If you find mistakes may keep them or send to Google, the Google there are errors

KeinGeneral

Post by KeinGeneral » Thu Jul 23, 2015 9:54 pm

And now the text completely from Google translated into English

MoinMoin at all,

after I just praises about such great game Order of Battle here: Pacific and read every almost get sucks so I'm going to my point of view or to make known this game. And in German !!

First off, the reason that has moved me to buy. OOB Pacific was indeed, as the successor of Pacific Admiral (number 4 of my favorite games to Panzer General 1 and 3D in English, German the title Panzer Genral 2 and Allied is General) traded. Unfortunately, I realized the installation, that the author has no idea of ​​the assessment or the Pacific Games Admiral (future only called PA) or Panzer General does not know. While some were ... and really taken over just a few ... the battles of Pacific Admiral, but that was it already. From the size of the campaigns of PA's nothing left. 2 campaigns against 4 of PA are present, a nerve in my eyes at this high price for the game !!

After installation and the first 2 games of the American campaign then the next shock. What should that be?
Forces that attack with values ​​that appear realistic, but then ... the wow effect. Attacker to damage value 4 have the opposing force has a value of 3 and then survived with a value of 1 !!
What kind of logic, especially when you know games like Sudden Strike, Blitzkrieg and Tank Corps. Incomprehension Pur !!!!

Then broadcast. Pixel Hop, you do not get with what the opponent does. So modem speed down and then ... miracles. Until now a round is finished, I'm years older (in addition to the annoyance of the game) !!

Nevertheless, I continued fighting through the game and will return with astonishment witness the miracle OOB. ... The Air Force. Why there are fighters, bombers etc?
To meet hunters who are too stupid, and bombers that can (because they cause no or only minimal damage such as tanks, Ari or Bunker) may call in the country struggle confidently toy or guide dogs. Absolutely useless, although the Pacific War a major weapon in addition to the Marine infantrymen and pioneers.

Where I am now at the next annoyances. What should be the ... pioneers?
They have explosives, flamethrowers and of course the usual handguns and thus achieve a loss of ... nothing in the defense or the attack on positions or bunkers. Where is the logic here ??
I am shocked. Pioneers who actually are useless (in reality Pure OOB "irony") !!

Hurrah, then comes the first patch and brings a little improvement, because the static values ​​of OOB been changed and therefore a little more logic came into play, but also new errors that were not corrected until today. This I count on with things in my eyes to be improved at the end.

Well, and then I have the American campaign played out and experienced there the next shock. However, I can now better understand why America is so little appreciated in many countries. Even if things are of realism, include nuclear bombs or forced labor is not in a game like this !!
I find it repulsive, Kink is still harmless expression !!

The reward system in the game or here called special options, just failed (here are games like Panzer General Panzer Corps or better with your improvements of weapons or units) as troops condition (fatigue z. B.) or supplies !!

And then this forum here. Can I ask only in English, even though the game is played in German. Ok, but there are few answers and improvements ... ignored !! Stattdesen is here, although still many bugs and a description of the editor in German missing on OOB: Europe discussed where then wants to bring ships like the Graf Zeppelin, which never came over the launching, the game but I can not even recognize, as "few" aircraft I can accommodate in the game on an aircraft carrier, namely front purchase of the carrier. Save and then realize what is going can not be the last word, right?!?!
Especially when it comes to aircraft carriers, there is another annoyance that I as a player of PA feel, because there was not only possible to unload all planes at once, but had the carrier also has a higher capacity (for example could take the Essex 5 aircraft there )

Overall, I can only repeat what I have already said in one of my first posts here, the money that is paid for this game, it is not worth !!

Now, finally, the points that need to be addressed urgently and questions that have been answered not yet. First, the error:

1. When there is finally a button that I can cancel the current train, a big mistake in my eyes !!
2. When will the known bugs like Sonar (addressed), Torpedo Detection of direction (also addressed), upgrade and simultaneous use of aircraft on carriers such as, upgrading or replacement supply by moving cheaper than at a standstill, the nonexistent unlocks the commander in Game ?? as already described,
3. the possibility of eliminating the fatigue system, since it will shoot out in my mind about the objective reality was !!,
4. the bow on the breastplate Jumbo, which can be used only as a bunker !!,
5. Changing behavior of the aircraft carrier during the recording capacity and when starting the aircraft and finally
6. It is on the part of Aristocrats, Slitherine or who give also still new campaigns as they are known from PA (Japan conquered China in 1937, for example) ??

So that hey have been for the time now.

Greetings from Old Germany

Supplement:

7. How can you turn off or accelerate the fatigue of troops, because this method now is illogical and does not reflect reality!
8. road system, here too I find error. Although my motorized troop stands on a street and then performs a jungle section, you can use at one time no vehicle? Illogical, here too a change in the gameplay should be.
9 activation of all bonuses and not just either or. Where can this be done?
10 turning off the automatic loading on railroad. How can I restore this behavior? If it is not, in my view, my point 1 is important here, because eternal saving and restarting may not be the right answer, right?

Enclosed is a supplement because probably my question 5 is not understood. I want to like in OOB have the possibility of PA times, aircraft carriers can always necessary when unloaded immediately and completely, and the number of aircraft to be included increased knowledge, because that is realistic

MrFancypants
Lance Corporal - Panzer IA
Lance Corporal - Panzer IA

Post by MrFancypants » Fri Jul 24, 2015 5:43 pm

Way to cast a bad light on your fellow Germans, KeinGeneral. This is an English speaking forum. Anyone old enough to have played Pacific General should also have had enough time to learn some English and maybe a bit about basic internet forum etiquette.

I agree that OoB isn't perfect. But neither was Pacific General. If you have constructive criticism maybe it will be heard. If you post rants in German I don't think the devs will bother to read your post.

KeinGeneral

Post by KeinGeneral » Sat Jul 25, 2015 12:39 am

Actually, I can do a lot ... though not as an English-speaking man can understand ... but the subtle nuances me remain barred. and why I still have not learned English more?
no time, I have / had better things to do!
In addition, I expect (and have for a European legal right to), when a game is also available in German, that it has as a German-language help for everything (like here the editor), a forum that my native language dominated.
OK, there is not, so just then by google.
but then no one should get upset that the English is so bad.

donger
Corporal - 5 cm Pak 38
Corporal - 5 cm Pak 38

Post by donger » Sat Jul 25, 2015 10:14 am

MrFancypants wrote:This is an English speaking forum. Anyone old enough to have played Pacific General should also have had enough time to learn some English and maybe a bit about basic internet forum etiquette.
For you to demand from a German customer who doesn't speak English to learn the language (seriously?) is actually something that I would consider poor internet forum etiquette. I think he has good arguments. If a developer sells a game that has support for German (spoken in 3 European countries, 100 million people), then they should at least provide a German forum for their product. I would feel like a money cow in his situation.

bebro
The Artistocrats
The Artistocrats

Post by bebro » Sat Jul 25, 2015 10:59 am

It has been made clear that this is an english language forum. There are people from various countries posting here, and usually we find a way to communicate with non-native speakers, even when they are not perfect in using english (certainly I'm not myself). In my view it is a matter of politeness to other users frequenting this board to use the common language so that others (whether devs or gamers) can follow the discussion. It will also increase the chance to get replies in an intl. community.

Erik2
Order of Battle Moderator
Order of Battle Moderator

Post by Erik2 » Sat Jul 25, 2015 2:27 pm

Deleted

KeinGeneral

Post by KeinGeneral » Sat Jul 25, 2015 4:12 pm

I can understand very well that this forum will be conducted in English, but as well as it is to specific terms in English, are translators such google overwhelmed.
and an honest question ... everyone has grasped the English translation?
if so, ok, I can live with Google and will abide by the Internet etiquette. but then should discussions instead bring nothing might respond are here

VPaulus
Slitherine
Slitherine

Post by VPaulus » Sat Jul 25, 2015 5:42 pm

@KeinGeneral
You can post in German, but please always add the Google translation.

KeinGeneral

Post by KeinGeneral » Sat Jul 25, 2015 5:55 pm

VPaulus wrote:@KeinGeneral
You can post in German, but please always add the Google translation.

@ VPaulus
exactly this I'm leaving here now in this post ... German and English. I just hope that everything will be well understood the way I mean it.
greetings

Post Reply

Return to “Order of Battle Series”